Hrek : Szubjektv - Bahrain |
Szubjektv - Bahrain
FreeF1 2009.04.28. 12:49
A taktika dominlt
Forrsg, szraz aszfalt s vgre a vals(?) eredmnyt lthattuk a futamon. De vajon ez a vals ersorrend? Mert lehetne rgtn krdezni, hogy nem vletlenl a „dupla” diffzor miatt lenne gyorsabb a Brawn GP? Vlaszolni nem egyszer. Mgis csak a Brawn,Toyota,Williams volt az len a egsz htvgn. Mert Rosberg nyerte a szabadedzst, igaz Hamilton is, de az fogjuk fel eltr taktika miatt. Hamilton 1.szabadedzsen futott idejt, majd 5 tized msodperccel javitottk mr meg a 2.szabadedzsen s nehz arra fogni, hogy felgumizdott a plya, hiszen mr rgtn az edzs elejn jobb idt futottak, mint Hamilton az 1. edzs vgn. Na szval, visszatrve a „dupla” diffzorra, mgis csak a Toyota s a Brawn csatjt hozta a futam. Meglep, nem meglep, de tnyleg van abban valami s nem csak res duma, hogy 4-5tizedet hoz krnknt ez a szerkezet. Mert ahogy a McLaren is bevezette, rgtn Hamilton ott teremtdtt az len, Kovaleinenrl nem beszlek, mert hozta szoksos rajt formjt s bemutatta jra, hogy csinljuk meg azt, hogy a 11.helyrl szinte az utolsra essnk vissza. Igaz, hogy a kemnyebbik keverkkel indult, nehezebben tapadt be az aut, radsul a plya porosabbik vrl is volt knytelen rajtolni, nem tudom a McLaren miknt s hogyan gondolta ezt. Na megint visszatrve a diffzorra, biztos vagyok benne, hogy risi elnyben vannak azok akik a szablyokat ismerve s a legutols szegletekig kihasznlva megptettk eme szerkezetet. Akiknek megvan az v elejtl, biztos vagyok benne, hogy a VB cimrt fog harcolni, termszetesen minden szablyra van kivtel, lsd: Red Bull Racing.
Nem hozott sok vltozst az aerodinamai visszafejlds s a slick gumik bevezetse a Formula 1-ben. Mg mindig ott tartunk, hogy a taktikai csata sokkal, sokkal fontosabb mint egy kzdelmes adok kapok. Mert lssuk be, hogy taln Albert Parkban volt lthat egy picit, hogy belementek jobban az adok kapokban, de aztn csak az es miatt volt izgalmasabb? a kvetkez 2 futam, a mostani 4. futam pedig teljes unalomba fulladt, csak a boxkillsok krl voltak izgalmasabb pillanatok. Fog ez vltozni? Nem hiszen, mivel ez egy szabad tervezs technikai sport. Aki jl fejleszt ell lesz, aki nem kullog htul. Pilta-pilta klnbsgek annyira nem jnnek ki, mint mondjuk a GP2-ben, vagy a Porsche SuperCupban vagy brmelyik olyan bajnoksgban, ahol teljesen egyforma autkkal mennek. De ez az F1. Igy szeretjk, igy nem szeretjk, el kell fogadni. De szmomra nem lett izgalmasabb.
A sivatagban lefutott versenyen nehz nagy esemnyt mondani, hiszen ltvnyilag nem szuper, de a kridket figyelve az volt szrevehet, hogy a futam elejn a Glock-Trulli-Button-Vettel ngyes, majd egy msodperccel volt gyorsabb, mint Raiknnen s onnantl kezdve olyan 1-2 tized volt a differencia ideredmnyekben. Massa, akinek a futam mr az els kanyarban eldlt, is tudta Raiknnen idejt futni, Bourdaisra majd 1mp-t vert krnknt, pedig az STR hasonl, st egyenl gyrts, mint Vettel RBR-je, de gyltszik Bourdaisnak mg tbb id kell vagy mr nem is kell s ez a tehetsgi szintje, igy megkrdjelezhet, hogy mgis milyen ers bajnoksg lehetett a ChampCar, ahol 4x tudott nyerni. Visszatrve az ideredmnyekre, amig Massa tudta Raiknnen idejt futni, addig a kt BMW a sor vgn szintn a 5-6. pozicinak megfelel idket futott, igaz teljesen res plya volt elttk, de akkor figyelembe kell venni, majd ket a pontszerzsben val csatban, ez a futam nekik egy fekete folt lesz, de ahogy mondani szoks, minden csapatnak megvan az vben egy betlis futama. A BMW-nek taln ez volt. Annak a BMW-nek, akik a KERS-t legjobban erltettk s mgis taln az vk az egyik leggyengbben mkd szerkezet. Nem tudom mi fejlesztst hoznak Barcelonra, de ha igy folytatjk Kubicnak el kell gondolkoznia, hogy egy msik csapathoz igazoljon, ahol vgre a tudst tudja kamatoztatni. Heidfeld pedig teljesen beleszrklt ebbe a meznybe, innen szmra nincs kit, csak majd a visszavonuls.
sszefoglalva ez a futam nem hozott izgalmakat, pusztn egy kicsit tisztbb a kp az erviszonyokban.
|