Hrek : Petey szerint az j szablyok miatt van vlsgban az F1CHL |
Petey szerint az j szablyok miatt van vlsgban az F1CHL
McLaren Press 2010.12.18. 17:16
A McLaren sofrje szerint rossz irnyba halad a csapat az autvlaszts tern…
Egy tekintlyes angol lapnak nyilatkozta Petey a McLaren piltja, hogy nincs elragadtatva az j szablyoktl. „Tavaly, tavalyeltt, hrom ve, minden jobb volt. Most valahogy az egsz dolog kezd kicsszni a kezeink kzl, ami persze hatalmas unalomba torkollik. Az alapvet gond, szerintem az autk. Br mg csak 5 futamon vettem rszt a 4. szezonban, mgis gy gondolom, ezek a kocsik nem vltottk be, a hozz fztt remnyeket."
A szezon elejben, mg a nyri sznet eltt szletett a dnts, az j autkrl, azeltt az F1CHL Team a 3. szezon autit hasznlta. „Nyilvnvalan hibs dnts volt az is, nem ktsges, hiszen, mr 18 futam volt bennnk azzal a kocsikkal, senkise akart volna mg egy 19-et is hozz, azt hiszem ezt gy kijelenthetjk, br nem akarok a tbbiek nevben beszlni. Valami kompromisszum kellett volna (gy utlag visszatekintve) a 4. szezon elejn, de a krlmnyeket ismerjk, hirtelen indult el, rthet, hogy kellett egy ismert karosszria.”
vkzben szablymdosts trtnt, az idei (s ha lesz, akkor a kvetkez) szezonra nzve, az 50. futamon indul pilta, ezzel kapcsolatban is llst foglalt. „Nos valban, az jfajta, gyorsabban elhasznld gumik valban j tlet volt, ha azt nzzk, hogy az volt a clja, hogy izgalmasabb futamok legyenek. Sajnos viszont (nhny kivtelt leszmtva) nem jtt be. A realits azt mutatja, majdnem minden plyn gy 2 boksz kell, aki meg 1-et csinl a taktika miatt, az elgeti a gumijt. J plda erre a magyar s az angol futam is.
Ami a potencilis 5. szezont illeti, vagy inkbb illetn, nagyon kplkeny mg minden. A lehet legrosszabb vlaszts (n szerintem), ha vgig megynk ezen az ton s jvre betiltjuk a tankolst is. n magam semmi rtelmt nem ltom, hiszen nehz kocsival futod az idmr krd, nehz kocsival rajtolsz, s nehz kocsival csinlod meg a verseny felt kb, utna mire knnyl az aut, jhetsz is be j gumikrt, s akkor nagyjbl a verseny msodik felben jutsz oda, hogy relatve knny a kocsid, s friss gumid is van. A nagy krds mennyivel maradtl le, az els etapban, lehet annyival, hogy a msodikban is egyedl kocsikzol majd valahol a plyn. Ez mg jobban kinyrja az igazi versenyezst a futamokon. Persze nylvn lesznek, akik ellenvlemnyen vannak, de azoknak annyit tudnk mondani, hogy nha most is nehezen llunk meg, mondjuk 60 literrel az zemanyagtartlyban, 100-al ez mirt lenne knnyebb? Semmivel se, mg tbb baleset is lenne… Taln az lenne a legjobb, ha visszanylnnk a gykerekhez, ahol nincs szablyozva hnyszor cserlhetsz kereket, s hogy tankolhatsz-e vagy sem. Elvgre is, ekkoriban voltak a legjobb futamaink”
A piltk kztti klnbsgeket eltntetni kvn szablyok teht nem vltottk be a hozzjuk fztt remnyt. „A klnbsgeket nagyon nehz is lenne megszntetni, ha ez lenne a clunk, csak is igazsgtalan mdon tudnnk elrni, az meg nem biztos, hogy jobb megolds, hogy n jobb kocsival megyek, mint Bryan, mert gyorsabb tlem. Ezeket a mismatchokat is nehz lenne ellenrizni, mert ha mr megengednnk, akkor nyilvn bele lehetne gy nylni, hogy Monaco-ban 1:02-es idt megy valaki. Persze valahogy biztos meg lehetne oldani, hogy egy top pilta megy egy krt egy ersebb autval, mint a sajtja, s aki attl jobbat megy, az csalt, s belenylt a motor tulajdonsgaiba az eredetihez (vals f1-es klnbsgekhez) kpest, de ez id, s id. A liga valsznleg haldokl plyn van, a futamokon alig van verseny, sztszrdnak a kocsik, s csak krz mindenki, a vgn meg hozzadjuk a pontokat a korbbi eredmnyeihez. Semmi extra igazbl. Az idmr is egy vegetl megolds sajnos, gyhogy mostanban ez van. Sajt vlemnyem, hogy hinyoznak rgi plyk, butasgok az j szablyok, amiket lekvetnk, lsd pontrendszer: az idei szezon utn az elrt pontokat krlbell ki is hzhatnnk a statisztikbl. sszehasonlthatatlan az els hrom szezonnal, s egyltaln nem volt szorosabb az idei vb-k, mint a tavalyiak. Szval, sajnos ez van, azrt remlem a tbbieknek tetszik, s csak nekem nem.”
|