Az j plya zrta a szezont, avagy verseny a csillogsrt?
Azt hittem n is,s gondolom ti is,hogy mr nem jelentkezek, de gy gondolom, egy egsz ves remek sorozatot zrhatok most le, a szezon utols futamnak szubjektvvel. Szerencsm van, hogy nekem jutott az utols (is), mert ez olyan futam volt, amelyet egyrszt nem lttam vgig, msrszt teljesen j volt mindenkinek, tbbek kztt n nekem is, habr azt nem krdeztk meg, hogy mennyit megyek ezen a plyn. Viszont ahogy lttam a fedlzeti kamerkbl, egy igen lvezetes plynak tnik, gyhogy elbb-utbb (inkbb utbbi) biztos ki fogom prblni n is.
Pr gondolatot szeretnk csak rni a futamrl, tbbet mondjuk nagyon nem is lehet, mert sok krdjel nem maradt. Az idmr utn Lewis Hamilton kerlt a poleba, ennek nagyon rltem, amikor lttam a klnbsgeket az sszestsnl, akkor mg jobban rltem, na azrt nem lettem nagy Hamilton fan, csak a Mercedes ltal hajtott ezst nyilaknak szurkoltam a Ferrarik ellenben. Kerestem Kovalainent, sehol se talltam, lehet azrt, mert a mezny elejt nztem, igaz, most a technika htrltatta. Gyorsan megnztem a Ferrarikat is, a mezny vge, j ez nekik, rgtn gondoltam. Ennl a tmnl egy kicsit leragadnk, aztn trnk r a futamra. Szval, fura ez-az egsz, ami a fentebb emltett kt csapatnl jtszdik. Gyakorlatilag 2-2 pilta versenyzik mindkt istllban, de az eredmnyeket egyrtelmen a Hamilton-Raikknen pros szlltja… rtem, Fisico nem rg lt t,ez nem a vilg legjobb Ferrarija, de azrt n kicsit tbbet vrtam, bevallom szintn, egy esetleg kt pont megszerzst, persze Fisichella rszrl. Nagyon megrdemelte anno ezt a lehetsget, de az a helyzet, hogy a kivl Force Indibl, tlt egy gyengbb Ferrariba. Raikknen pedig tbbszr ern fell teljestett, amirt nagy tisztelet, hrtelen, ahogy eltnt (elnzst a fogalmazsrt) mellle Massa, jttek a jobbnl jobb futamai, mg a 2008-as vet cmvdknt egy vb-eslyes autval, nhny nagy kivteltl eltekintve vgigbukdcsolta, most a 2009-es v msodik felben a szurkoli nylvn a rgi lelkesedst lttk benne, s tegyk hozz, j volt ezt ltni, hogy nem gett ki teljesen. A msik csapat, a McLaren, ok Hamilton egy dolog, a szezon eleji sok nullt azt most nem rszletezem, habr volt ngy futam, amikor Kovival betliztek mindketten, azrt azt meg nem volt j ltni, hogy lcsapat 0pt-rt harcol. Azta ptettek j kocsit, s Hamilton ment is vele, ahogy kell, azt kell hogy mondjam. Heikkivel meg nemtudom mi volt idn? Mg nmagnak is rnyka volt. Alapveten nem vagyok ellene, st, de az idei teljestmny egy ilyen kaliber csapatban, kevs. Fleg gy kevs, hogy mennyi j pilta van most meznyben (szabadon igazolhat sttuszban). Nem lennk meglepve egy csern, de ha mgis maradna, akkor jvre jobb teljestmnyt krnk finn kollegtl!
Rtrve a futamra. Pfuu, nem tudtam mit vrjak, lttam belle az els 10-15 krt, s az utols tt. Elg is volt. Amirl most nem beszlnk, a kzvetts, igaza van Rolandnak, felesleges, illetve taln csak annyit, hogy Wber G. Palik csere j tlet volt. Mr olyan rg hangoztattk, hogy „ks dlutn lesz a rajt, s naplementben lesz a verseny, majd a cl este”, (aminek az-az egy haszna mindenkpp megvolt, hogy remek kpek kszltek, valban. nehezen tudtam kivlasztani a cikkhez a kiskpet, ahogy mondani szoks, sok j kzl, nehz a vlaszts) hogy nem tudtam, meg tudjk-e csinlni, de igen, sikerlt nekik. A plya olyan, mint a tbbi, rdekes izgalmas (versenyz fejjel) de nzknt unalmasnak tnik. Az elzsre lehetsg knlkozik, de valahogy az autk kpessgbl idn ez kimaradt. Az futam elejn ltszott, hogy itt se fogjuk lergni a krmnket izgalmunkban. Vgl is, a McLaren tnkrement (bnatomra) a Vettel simn nyert (mg szerencse, hogy kb az utols hrom futamra jutott neki egy motor, azrt jl kihasznlta, kettt nyert is vele), a vge viszont tnyleg igazi tzijtk volt. Naht nem ezt a szt akartam hasznlni, de jobb most nem jutott eszembe. Ksznhetjk Webber-Button prosnak, illetve, hogy a Rbr alatt elfogyott a gumi, de ez mellkes volt, nekem mint nz szmra. Vgre azt lttam, amit az idei szezonban ritkn, test-test elleni csata egyik kanyarrl a msikra, s amikor mr azt hittem Button megcsinlta, akkor jtt vissza Webber, nagyon j volt. Ha az egsz v ilyen lett volna…
De nem volt. s sok jt a kvetkez se gr. Ahogy a bevezetben is rtam, verseny a csillogsrt… Alapveten arra gondoltam, hogy a szervezk, mindenfle csinadratt kitallnak, valami jat mindig (nem mondom, az alagutas boxkijrat tetszets jts) elkltenek dollr millikat, ltva ezt a plyt, meg nem tudom mondani mennyibe lehetett az egsz, de egy biztos, magas a kszts s az zemeltets vgsszege. Szval ez a plya mltn kelhet versenyre, Monacoval, s Szingaprral. Remek! Valjban nekem akkor is tetszett a forma 1, amikor minden futam nappal volt, csak egy utcai plya volt, s kb 16-18 futamos volt (igaz most is ennyi). Manapsg ez a mdi, a trendi, hogy este legyen, s ha mg vrosban, az mg jobb! Ami ezzel sszefggsben mr aggasztbb, hogy hiba ez a sok j szpsg, a forma 1-es fejlesztseket gtoljk, a tesztlehetsgeket a bka nemesebbik fele al korltozzk, a feltrekv piltk lehetsgeit a minimlisra cskkentik, s a nagy gyrtk sorra hagyjk itt a szrit. Gondolok itt az elmlt hnapok visszalpire, bizonyra szmtalan cikkben olvasttok ti is, azrt elnzve a 2010-es meznyt, s visszagondolva mondjuk a 2008-asra, ht utbbi, amellett, hogy sokkal sznesebb, mg patinsabb is volt, mert azrt lssuk be, ha Forma 1-nek az a jvje, hogy ilyen kiscsapatok jnnek, mint a Manor, s a Campos, s olyanok tvoznak, mint a Toyota, s a BMW, akkor hossztvon sok embert nem fog rdekelni. A msik, ahogy Gatti is mondta, jvre tartlykocsikkal fognak versenyezni (a tankols betiltsa miatt), ami szerintem se tl j tlet, de taln, ha majd a fejesek is beltjk, hogy ez nem j, akkor megszntetik, mint anno a vasrnapi dleltti idmr msodik etapot..
Sok mondatnak is egy a vge, vget rt 2009, az f1-ben mindenkpp, hamarosan a naptrban is, nem ez volt a legjobb v, de taln majd 2010, ha meg az se, akkor 2011… Kvetkez gyis mindig lesz…